Billecta – automatiserat flöde för kravhantering

Påminnelser och krav behövs ibland för att ni ska få betalt. Via vår integration med Billecta kan ett automatiserat flöde från påminnelse, via krav, inkasso och slutligen vidare till kronofogden sättas upp. Påminnelsehanteringen sköts från PE och därefter tar Billecta vid.

 

  • Minskad administration
  • Automatisk påminnelse- och kravhantering
  • Räntan tillfaller dig som kund

För vem?

Tjänsten passar alla kunder som vill ha en mer effektiv och automatiserad funktion för påminnelse- och kravhantering.

Hur fungerar det?

I PE kan ni sätta upp automatiserade regler för:

 

  • När, samt hur många gånger och för vilka belopp ni vill påminna era kunder
  • När och för vilka belopp ni vill skicka vidare till kravhantering.
  • Kravhanteringen sköts av vår partner Billecta.

 

Läs mer om hur påminnelser och kravhantering fungerar i PE här.

 

Läs mer om tjänsten, hos Billecta här.

Vem ansvarar för integrationen?

PE ansvarar för att integrationen fungerar fullt ut.

Så kommer du igång

PE Accounting kund: Kontakta din konsult så får du hjälp att starta upp med rätt förutsättningar för din verksamhet.

Inte PE Accounting kund? Kontakta oss här så återkopplar vi till dig inom kort.

Vill ni bli partner till oss?

Kom igång med PE

Över 2 000 bolag har redan hoppat på framtidens sätt att driva företag.

Är det din tur nu?